Reklam

31 Temmuz 2015 Cuma

KONAK DİZİLERİ !





      Sisteme taze kan KONAK DİZİLERİ ile geldi. Açılışı asmalı konak ile yaptığımız konak dizileri artık vazgeçilmezlerimiz arasında. Farklı oyuncular aynı senaryolar ile her sene bir yenisi izlediğimiz konak dizilerinden asmalı konak, büyük yalan, bir bulut olsam, sıla, aşka sürgün, adını kalbime yazdım, ömre bedel bunlardan bazıları.
        Töre gerçeğini bazen çarpıtarak bazen de tüm gerçekliği ile gözler önüne seren konak dizilerinde karakterlere yüklenen rol de aşikar. Ömre Bedel dizisi üzerinden konak dizilerinin anatomisini ortaya koyacak olursak; Cesur Kilis’te zengin bir ailenin tek oğlu tabiri caizse köyün ağası, Ömür ise öğretmen orta halli bir ailenin kızı, Erdem İstanbul da elit bir ailenin kibar, eğitim seviyesi yüksek oğlu, Aylin ise yine aynı ailenin inatçı, içe kapanık, kızı… Her konak dizisinde olduğu gibi burada da atlanılmayan detay ise Hanım ağa. Tüm bu karakterler üzerinden halka verilen mesaj Cesurun güç ve para ikilisi ile Ömür’ü tutsak alması ve erkek egemen toplumun tüm izlerini bizlere yansıtması. Tabi ki bu mesajlar sadece Ömre bedele özgün değil genel çerçeveye baktığımızda tüm konak dizilerinde aynı mesajı görüyoruz; kadının evdeki rolü ve eşine karşı tutumu, erkeğin baskın rolü, beşik kertmesi, berdel gibi kavramların canlılığını koruması, kız çocuklarının okula gitmesine karşı tutum, geniş aileler ve bir arada yaşamanın önemi, kadına şiddet-tecavüz gibi konuların üzerinin örtülmesi, kadına verilen değerin aşınması, güç ve parayla tüm şehrin hakimiyet altına alınması vs.

     Senaristlerin arz-talep doğrultusunda reytingi artırmak adına senaryolar üretmesi bazen toplumda kapanması güç yaralar açabiliyor. Özellikle erkek egemen toplum modelini toplumun benliğine işlemesi bunun en çarpıcı örneğidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder